Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

6.Stratfor-ի աշխարհաքաղաքական վերլուծությունը 2015-2025-ին

6.Stratfor-ի աշխարհաքաղաքական վերլուծությունը 2015-2025-ին
09.02.2016 | 09:10

Արևելյան Ասիա


Չինաստանը կդադարի լինել արագ աճի և ցածր աշխատավարձերի տնտեսություն: Որքանով չինական տնտեսության աճը դանդաղի, այնքանով կծագի տնտեսական ենթակառույցների ստեղծման անհրաժեշտությունը՝ ցածր աշխատավարձով աշխատատեղերի պահպանման համար: Նավահանգստային քաղաքներում դա հնարավոր է անել արագ, բայց ներքին Չինաստանում որոշակի ժամանակ կպահանջի: Չինաստանը նորմալացնում է իր տնտեսությունը, ինչպես ժամանակին արել են Ճապոնիան, Թայվանը, Հարավային Կորեան: Վիթխարի ընդարձակումը միշտ հասնում է իր տրամաբանական ավարտին և տնտեսության կառուցվածքը փոխվում է: Չինաստանի հիմնական պրոբլեմը հաջորդ տասը տարում կլինեն սոցիալական ու տնտեսական հետևանքները: Մերձափնյա տարածքները հիմա պահպանում են բարձր աճը՝ եվրոպացի ու ամերիկացի սպառողների հաշվին: Երբ այդ կապերը թուլանան, կսկսվեն քաղաքական ու սոցիալական մարտահրավերները: Միևնույն ժամանակ՝ հույս չկա, որ ներքին ռեգիոնները նույնքան արագ կզարգանան, որքան ափամերձները: Հաջորդ տասնամյակը այդ խնդիրների լուծմանը կնվիրվի:
Պեկինի դիկտատուրայի ուժեղացումը և մասշտաբային հակակոռուպցիոն արշավը, որ իրականում իշխանության կենտրոնացման փորձ է, ցույց է տալիս ինչպիսին է լինելու Չինաստանը հաջորդ տասնամյակում: Չինաստանն ընտրել է հիբրիդային ճանապարհը, որ ենթադրում է քաղաքական ու տնտեսական իշխանության կենտրոնացում՝ ամրապնդելով կուսակցության իշխանությունը բանակի վրա և մինչ այդ բաժանված ճյուղերի համախմբումը, օրինակ, ածխի և պողպատի, միաժամանակ, շուկայական զգույշ բարեփոխումներով պետական արդյունաբերության մեջ ու բանկային համակարգում: Հնարավոր է, որ արդյունքը լինի կոշտ դիկտատուրան՝ ավելի համեստ, քան առաջ տնտեսական հավակնություններով: ՈՒրիշ սցենարը սակավ հավանական է, բայց հնարավոր է՝ ծովափնյա շրջանների քաղաքական էլիտաները կարող են ապստամբել Պեկինի դեմ՝ բողոքելով հարստության վերաբաշխումից հօգուտ կենտրոնական շրջանների՝ հանուն քաղաքական կայունության ապահովման: Չինաստանում այդպես արդեն եղել է, թեպետ դա ամենահավանական ելքը չէ, պետք է նկատի ունենալ: Մեր կանխատեսումն է՝ կոմունիստական դիկտատուրայի հաստատում, տնտեսական ու քաղաքական կենտրոնացման բարձր մակարդակ, ազգայնականության ուժեղացում:
Չինաստանը չի կարող ազգայնականությունը հեշտությամբ վերածել արտաքին ագրեսիայի: Չինաստանի աշխարհագրությունը նման փորձերը ցամաքում բարդացնում է, եթե անհնար չի դարձնում: Բացառություն կարող է լինել ռուսական ափամերձ շրջանի վերահսկողությունը վերցնելու փորձը, եթե մեր կանխատեսումը ճիշտ է, և Ռուսաստանը կմասնատվի: Չինաստանը կհանդիպի Ճապոնիայի դիմակայությանը: Չինաստանը մեծ նավատորմ է կառուցում, բայց անհրաժեշտ ծովային պատերազմի փորձ ու փորձառու սպայակազմ չունի, որ մարտահրավեր նետի ավելի փորձառու նավատորմերին, ներառյալ ամերիկյանը: Ճապոնիան բավականաչափ ռեսուրսներ ունի առավել հզոր նավատորմի կառուցման համար, հավելեք ռազմածովային ավանդույթները: Ճապոնիան խիստ կախում ունի Հարավ-արևելյան Ասիայից ու Պարսից ծոցից հումքի ներկրումից, ուստի ամրացնելու է իր նավատորմը:
Պատերազմ չի լինի փոքր կղզիների համար, որ էժան, ոչ շահութաբեր էներգիա են արտադրում: Փոխարենը խաղը տարածաշրջանում կծավալվի երեք խաղացողների միջև: Ռուսաստանը թուլացող կողմ է և աստիճանաբար կկորցնի իր ծովային հետաքրքրությունները: Չինաստանն ու Ճապոնիան շահագրգռված են դրանց տիրելու: Մենք ենթադրում ենք, որ Ռուսաստանի թուլացմանը զուգահեռ այդ կոնֆլիկտը կվերածվի տարածաշրջանի գլխավոր պայքարի, և չին-ճապոնական թշնամությունը կուժեղանա:


Հ.Գ. Փաստացի՝ ամեն դարասկիզբ չին-ճապոնական հարաբերությունները սրվում են, եթե հավատանք կանխատեսումներին: Եթե նկատեցիք, Stratfor-ի աշխարհաքաղաքական վերլուծությունը կառուցվում է օղակ-օղակ, և որևէ օղակի խաղից դուրս գալու դեպքում շղթան փլուզվում է: Հավելեք, անակնկալի գործոնը և այն, որ Stratfor-ի վերլուծաբանները ոչ մի խոսքով չեն հիշել Մետաքսի մեծ ճանապարհը, որի վերականգնման վրա է կենտրոնացած չինական քաղաքական ու տնտեսական ներուժը: Հանուն այդ նպատակի՝ Պեկինը հազիվ թե փորձի Տոկիոյի հետ հիմա հին ու նոր խնդիրներ պարզել: Դա ներքին ու արտաքին քաղաքականության առաջնահերթություն է, բայց Stratfor-ի վերլուծաբանները, որպես կանոն, հայտնին չեն տեսնում ու ընկնում են անհայտի հետևից:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1275

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ